Dirigit a: Empreses PIME amb personalitat jurídica pròpia i domicili social a la Comunitat Valenciana Sol.licituds: Des del 16/02/2021 fins al 30/09/2021 Data de justificació: fins al 31 de gener de 2022 L'assessorament objecte de subvenció haurà de ser iniciat entre la data de la comunicació de concessió de l'ajuda i el 31 de desembre de 2021 |
Objectiu |
1. Iniciació a l'exportació.
3. Inici a la contractació pública internacional
4. Presentació d'ofertes en contractació pública internacional.
5. Màrqueting digital internacional (EXPORNET).
6. Estratègies de marca i comunicació internacional.
7. Finançament internacional.
8. Expansió internacional de start-ups,
Empreses beneficiàries |
Terminis |
– De l'endemà al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) al 12 de març de 2021.
– Del 13 de març al 28 de maig de 2021
– Del 29 de maig de 2021 al 30 de setembre de 2021
Les ajudes seran adjudicades en successives resolucions de la Presidència de l'IVACE després de la finalització dels respectius períodes de presentació de les sol·licituds.
Tipus d'ajuda i intensitat |
Actuacions susceptibles de suport |
Subvenció dels honoraris del personal expert en matèria d'internacionalització que formen a les empreses en les matèries indicades en el següent apartat.
Per a açò, aquest personal ha de formar part de la Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització per a la prestació de serveis especialitzats a les empreses de la Comunitat Valenciana convocada mitjançant la Resolució de 13 de novembre de 2017, del president de l’IVACE (DOGV 8178, de 27 de novembre de 2017) la vigència de la qual ha quedat prorrogada per a les sol·licituds presentades en la convocatòria de l'exercici 2021.
Contingut i durada de les tutories |
Els diferents àmbits d'internacionalització sobre els quals el personal consultor extern podrà prestar assessorament (descrits amb detall en l'Annex I de la Convocatòria), són els indicats a continuació.
Poden consultar les dades dels tutors seleccionats per a cada tutoria en la taula següent, (enllaç en el títol de cada tutoria)
Tutoria | Contingut | Durada | Cost (€) |
>> Iniciació a l'exportació |
Consultoria dirigida a les empreses interessades a iniciar-se en l'exportació de béns o serveis, que facilite l'accés als mercats internacionals. |
90 hores d'assessorament durant un període màxim de 6 mesos. |
3.600 |
>> Revisió d'Estratègies d'Internacionalització per a empreses exportadores |
Consultoria dirigida a ajudar a les empreses a revisar les seues estratègies exportadores i orientar-les cap a formes diferents en la gestió dels instruments comercials i operatius per a aconseguir millorar els seus resultats exportadors. |
40 hores d'assessorament, en un període màxim de 14 setmanes. |
2.400 |
Consultoria dirigida a facilitar l'accés al mercat de la Contractació Pública internacional amb l'objectiu últim de dissenyar un pla d'acció amb una selecció de mercats i organismes contractants. |
30 hores d'assessorament, de les quals un mínim de 20 seran presencials, durant un període màxim de 3 mesos. |
1.800 |
|
>> Presentació d'ofertes en contractació pública internacional |
Assessorament a empreses en la preparació d'ofertes de contractació pública internacional. |
40 hores d'assessorament, de les quals un mínim de 20 seran presencials, durant un període màxim de 6 mesos. |
2.400 |
Assessorament especialitzat en posicionament internacional, a través de l'ús d'Internet com a eina comercial d'àmbit internacional, mitjançant el disseny d'un pla de màrqueting digital. |
Un període màxim de 8 mesos |
2.800 |
|
Assessorament dirigit a analitzar els diferents aspectes de l'empresa que permeten determinar el seu posicionament en el mercat seleccionat, dins de la seua estratègia d'internacionalització. |
Un període màxim de 3 mesos. |
1.800 |
|
Assessorament dirigit a empreses que vulguen millorar la seua posició competitiva a través d'eines per a la cerca de finançament internacional, formant al personal responsable de les empreses en l'anàlisi del model de negoci adaptant-ho a les exigències actuals de mercat, optimització d'aquest model de negoci fent-ho eficient i atractiu i cerca de socis financers o de programes europeus específics per a potenciar l'obtenció de finançament. |
Un període màxim de 6 mesos. |
3.600 |
|
Assessorament a emprenedors que vulguen internacionalitzar el seu start-up, amb la finalitat de millorar el posicionament competitiu de la mateixa a través del coneixement de les eines per a preparar l'eixida cap a mercats internacionals. |
30 hores d'assessorament, de les quals un mínim de 20 seran presencials, durant un període màxim de 3 mesos. |
1.800 |
En tot cas l'assessorament objecte de subvenció haurà de ser iniciat entre la data de la comunicació de concessió de l'ajuda i el 31 de desembre de 2021.
Criteris de valoració |
Perquè un projecte puga ser aprovat, ha de tindre una puntuació mínima de 60 punts.
Els projectes es prioritzaran atenent als criteris especificats a continuació i a la ponderació que s’especifica sobre un total de 100 punts:
1. Característiques del projecte. Màxim, 70 punts
a) Coherència entre els objectius plantejats per l’empresa i la tutoria a realitzar. Màxim, 20 punts.
b) Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim, 40 punts.
c) Ferramentes de màrqueting i comunicació disponibles. Màxim, 10 punts.
2. Característiques del sol·licitant. Màxim, 20 punts.
a) Viabilitat econòmica. S’avalua el grau de solvència econòmica de l’empresa. Màxim 10 punts.
b) Recursos humans de l’empresa. Disponibilitat dels recursos humans de l’àrea internacional de l’empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim, 5 punts.
c) Grau d’internacionalització de l’empresa. Màxim, 5 punts.
Així mateix, com a mesures d’actuació per a afavorir la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i d’integració social i laboral de les persones amb discapacitat, s’estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts.
–Que l'empresa sol·licitant dispose d'un pla d’igualtat d’oportunitats quan no li siga exigible per la normativa vigent.
–El percentatge de dones en plantilla, i també el percentatge d’hores de dedicació al projecte per part de dones.
–La millora de la bretxa salarial de l’empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional.
–El percentatge de persones amb diversitat funcional contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.
–Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d’exclusió social, centres especials d’ocupació o empreses d’inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries.
–Les quantitats aportades pel sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.
Sol.licitud i documentació |
LLOC DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
La tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d’entitat –o persona física per als empresaris/àries individuals- emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana o per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.
Així mateix l'empresa sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de la ACCV (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/).
La tramitació de la sol·licitud -emplenada segons el model disponible en aquesta pàgina web- suposa la signatura de la mateixa i dels seus annexos, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través d'aquesta pàgina web.
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà al sol·licitant perquè -en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment- esmene la falta o acompanye els documents preceptius.
Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.
JUSTIFICACIO
Presentació de documentació segons article 9 de la Resolució i fins al 31 de gener de 2022