Foto Nota electricoL’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i), dependent de laConselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, ha aconseguit l’ampliació en 18,4 milions d’euros del pressupost sol·licitat a l’Institut per a la Diversificació i l’Estalvi de l’Energia (Idae), per a reforçar les ajudes als vehicles elèctrics i elspunts de recàrrega a la Comunitat (26-3-24)

Amb esta, són ja tres les ampliacions del pressupost inicial sol·licitades perla Comunitat i, tal com ha explicat la consellera Nuria Montes, amb esta Ivace+i “vol garantir poder atendre totes les sol·licituds que es reben fins que acabe el termini, que després de la seua prolongació està previst per al 31 de juliol de 2024”.

Així doncs, la consellera ha destacat que ja s’ha rebut la confirmació de l’ampliacióper part de l’Idae, amb la qual cosa el pressupost final que gestiona l’àrea d’Energia d’Ivace+i per al foment de la mobilitat elèctrica ascendix a 106 milions d’euros, 69 milions dels quals són per a la compra de vehicles elèctrics, i per als punts de recàrregaascendix a 37 milions d’euros.

La consellera ha insistit en la necessitat de dur a terme “polítiques activesen favor de la mobilitat sostenible”, ja que el sector del transport és el consumidor més gran d’energia i avançar cap a una mobilitat elèctrica “és crucial per a aconseguir la descarbonització de l’economia”.

Més de 10.000 vehicles secundats

Cal destacar que a través del programa Moves III Ivace Energia atorga ajudeseconòmiques de 7.000 euros per als particulars, els autònoms i les entitats que adquirisquen vehicles elèctrics purs, i de 5.000 euros per als híbrids endollables.

Fins ara ja s’han concedit incentius per a donar suport a la compra de més de10.100 vehicles i prop de 3.000 punts de recàrrega. Per a la instal·lació de punts de recàrrega l’ajuda varia, però pot arribar a un màxim del 70 % del cost en alguns casos.

Estos incentius, finançats pels fons Next Generation de la Unió Europea, quea la Comunitat Valenciana gestiona Ivace+i, subvencionen l’adquisició directa o per mitjà d’operacions de finançament per lísing financer o arrendament per rènting (també anomenat lísing operatiu) de vehicles nous d’energies alternatives.

Per a accedir a les ajudes, cal posar-se en contacte amb algun dels concessionariso punts de venda adherits al programa; estos seran els qui les tramitaran telemàticament.

Les quanties varien en funció del tipus de vehicle, el sol·licitant (particularsautònoms i entitats, pimes o gran empresa) i de si hi ha desballestament o no d’un vehicle antic. Per als particulars, en cas que no es desballeste un vehicle, les ajudes per a la compra d’un vehicle elèctric pur ascendiran als 4.500 euros, i 2.500 per alsendollables.

En el cas de les motocicletes elèctriques, l’incentiu pot arribar als 1.300 eurosamb desballestament i a 1.100 euros sense enviar al desballestament un vehicle.

El preu del vehicle elèctric no podrà excedir els 45.000 euros, a excepció delsmodels elèctrics de huit o nou places, els quals podran arribar als 53.000 euros. En el cas de les motos elèctriques, el seu preu no podrà sobrepassar els 10.000 euros.

Així mateix, la compra de furgonetes elèctriques per part dels professionalsautònoms se subvencionarà amb un màxim de 9.000 euros en cas que l’usuari desballeste el seu vehicle vell, i un màxim de 7.000 en cas que no ho faça.

A més, el programa Moves III proporciona ajudes d’un 10 % addicional a actuacionsen municipis de menys de 5.000 habitants, tant per a la instal·lació d’infraestructures de recàrrega en estos territoris, com per a la compra de vehicles per part de persones que hi estiguen empadronades. També dota amb un 10 % extra l’ajuda que reben lespersones amb mobilitat reduïda.

Ajudes als punts de recàrrega

Ivace Energia també subvenciona la implantació d’infraestructura de recàrregade vehicles elèctrics per adquisició directa, incloent-hi, per a comunitats de propietaris, la preinstal·lació elèctrica per a recàrrega.

D’esta manera, fins al 31 de juliol de 2024 es pot sol·licitar ajuda per a lainstal·lació d’un punt de recàrrega de qualsevol potència d’ús privat en sector residencial, incloent-hi els habitatges unifamiliars, d’ús públic en sector no residencial (aparcaments públics, hotels, centres comercials, universitats, hospitals, polígons industrials,centres esportius, etc.).

També es dona suport als d’ús privat tant en zones d’estacionament d’empresesprivades i públiques, per a donar servici a la seua pròpia flota, com en zones d’estacionament d’empreses privades i públiques per a donar servici als seus treballadors i clients.

Així mateix, se subvencionen punts de recàrrega d’ús públic en via pública, eixosviaris urbans i interurbans i la xarxa de carreteres, i té un interés especial la infraestructura de recàrrega en estacions de servici i gasolineres.

A més, en el cas de comunitats de propietaris, se subvencionen les canalitzacionsnecessàries per a disposar de la preinstal·lació elèctrica i de servici de comunicacions per a dotar de recàrrega intel·ligent la recàrrega vinculada de vehicle elèctric.

Cal destacar que una de les barreres que hi ha per a l’electrificació del transportés l’escassa infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric, i, per tant, es fa necessari establir un programa d’incentius que permeta un desplegament d’esta infraestructura en tot el nostre territori.

 

Esta web utiliza cookies con el objetivo principal de mejorar la experiencia y navegación del usuario en el portal. Si continúas navegando consideramos que aceptas su uso.