Sistema intern d'informació de l'IVACE
El Sistema intern d'informació de l'Institut Valencià de Competitivitat, (Ivace) respon al mandat recollit en la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, d'establir canals interns, un responsable del sistema i un procediment a seguir per a la presentació d'informació sobre actes o conductes constitutius de possibles infraccions penals o administratives, greus o molt greus, en el context laboral.
El Consell de Direcció, òrgan de govern i control de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) i responsable de la implantació del Sistema Intern d'Informació (SII), en sessió celebrada el 21 de gener de 2025 acorda:
- Implantar el Sistema Intern d'Informació de l’Ivace, previst en la Llei 2/2023, de 20 de febrer,
- Aprovar el procediment de gestió d'informacions
- Designar com a Responsable del Sistema al director de Relacions Externes de l’Ivace
Àmbit objectiu d'aplicació
Les informacions que es presenten han de versar sobre accions o omissions relacionades amb el funcionament de l'IVACE que puguen ser constitutives d'infraccions penals o administratives greus o molt greus.
Àmbit subjectiu d'aplicació
Són persones informants o denunciants:
Principis generals
El Sistema Intern d'Informació de l’Ivace que s'implanta ha de:
a) Permetre que les persones informants puguen proporcionar informació sobre accions o omissions contemplades com a infraccions penals o administratives greus o molt greus dins del context laboral o professional de l'IVACE d'acord amb els articles 2 i 3 de la Llei 2/2023, de 20 de febrer.
b) Estar dissenyat, establit i gestionat d'una forma segura, de manera que es garantisca la confidencialitat de la identitat de la persona que informa i de qualsevol tercer esmentat en la comunicació, i de les actuacions que es desenvolupen en la gestió i tramitació de la informació o comunicació, així com la protecció de dades, impedint l'accés de personal no autoritzat.
c) Permetre la presentació de comunicacions per escrit o verbalment, o de les dos maneres.
d) Integrar els diferents canals interns d'informació que pogueren establir-se dins de l'entitat.
e) Garantir que les comunicacions presentades puguen tractar-se de manera efectiva dins de l'IVACE amb l'objectiu de ser el primer a conéixer la possible irregularitat.
f) Ser independent i aparéixer diferenciat respecte dels sistemes interns d'informació d'altres entitats o organismes.
g) Comptar amb un responsable del sistema d'informació.
h) Comptar amb una política o estratègia que enuncie els principis generals en matèria de Sistemes intern d'informació i defensa de l'informant i que siga degudament publicitada en el si de l'entitat o organisme.
i) Comptar amb un procediment de gestió de les informacions.
j) Establir les garanties per a la protecció de les persones informants en l'àmbit de la pròpia entitat o organisme, respectant, en tot cas, el que es disposa en el procediment de gestió d'informacions.
Canal intern del Sistema Intern d'Informació
Es crea la Bústia interna de denúncies, canal intern d'informació de l'Ivace dins del Sistema Intern d'Informació, una ferramenta comprensible, àgil i d'accés ràpid que permet la presentació d'informacions o comunicacions, tant anònimes com identificades, sobre accions o omissions que puguen ser constitutives d'infracció penal o administrativa greus o molt greus dins del context laboral o professional de l'IVACE i que garantix, en tot cas, la protecció i confidencialitat
Responsable del Sistema Intern d'Informació
La persona responsable del sistema exercirà les seues funcions de manera independent i autònoma respecte de la resta d'òrgans de l'entitat i no podrà rebre instruccions de cap mena en el seu exercici i haurà de disposar de tots els mitjans personals i materials necessaris per a dur-les a terme.
Procediment de gestió d'informacions
Fets sobre els quals es pot traslladar informació pel canal intern d'informació (Art. 2 Llei 2/2023)
Accions o omissions en l'àmbit de l'IVACE que puguen ser constitutives d'infraccions del Dret de la UE, afecten els seus interessos financers, o incidisquen negativament sobre el Mercat Interior, sempre d'acord amb la interpretació que la llei fixa per a aquests conceptes.
Qui pot presentar informació per este canal (Art. 3 Llei 20/2023)
Gestió de la informació rebuda
a) Recepció de la informació.
Rebuda una informació, es procedirà al seu registre, assignant-li un codi d'identificació, i es justificarà recepció dins dels 7 dies naturals següents..
b) Valoració.
En un termini no superior a deu dies hàbils des de la data d'entrada/registre de la comunicació, el responsable del Sistema haurà d'admetre o inadmetre la comunicació
Procedirà la inadmissió en els següents casos:
L'admissió o inadmissió es notificarà a la persona informant dins dels cinc dies hàbils següents a la presa de la decisió, llevat que la comunicació anara anònima, o que l'informant haguera renunciat a rebre notificacions.
c) Comprovació dels fets comunicats.
Una vegada admesa a tràmit la comunicació, el responsable del Sistema serà la persona encarregada de la instrucció amb el suport que requerisca per a la millor anàlisi d'aquesta.
Les persones que facen costat al responsable del Sistema en la instrucció de la comunicació estaran subjectes a les mateixes obligacions de confidencialitat que el responsable del Sistema
La instrucció comprendrà totes aquelles actuacions encaminades a comprovar l'exactitud i veracitat dels fets comunicats i a protegir els drets tant de la persona informant com de l'afectada, incloent-hi la possibilitat de mantindre la comunicació amb la persona informant, d'haver consentit en això, i de sol·licitar-li informació addicional, tenint en compte sempre l'obligació de respectar els drets d'informant.
La persona afectada per la informació té dret al fet que se l'informe de les accions o omissions que se li atribuïxen i a ser sentida en qualsevol moment. Esta comunicació tindrà lloc en el temps i forma que es considere adequat per a garantir la bona fi de la investigació.
En cap cas es comunicarà a les persones afectades la identitat de la persona informant ni es donarà accés a la comunicació o denúncia.
Durant tot el procediment s'actuarà amb especial sensibilitat a la presumpció d'innocència i a l'honor de les persones afectades.
d) Terminació.
El procediment finalitzarà amb l'emissió d'un informe per la persona Responsable del SII, que elevarà a la persona titular de la direcció de l'Ivace, que haurà d'incloure almenys:
El termini màxim per a donar resposta a la persona informant de les actuacions d'investigació no podrà ser superior a 3 mesos, a comptar des de la recepció de la comunicació, excepte casos d'especial complexitat que requerisquen una ampliació del termini, i en este cas podrà estendre's fins a un màxim d'altres 3 mesos addicionals.
En cas d'informació notòriament falsa, tergiversada o obtinguda de manera il·lícita, s'exigiran les responsabilitats legals que procedisquen.
Enllaços
L'àmbit territorial de les borses resultants correspondrà a les ciutats d'Alacant, Castelló i València.
En l'apartat 'Documents' a la dreta d'esta pàgina s'ha publicat la relació de persones que conformen la borsa, per ordre de puntuació.
Constitució de la borsa d'ocupació
Cada borsa es constituïx segons l'ordre de la puntuació declarada per cada persona en el tràmit d'auto baremació.
En l'apartat ‘Documents’ a la dreta d'esta pàgina, es publicarà la llista de la borsa resultant de la puntuació obtinguda dels auto barems, sense revisar. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades. (*) Criteris de desempat
Crida
Quan Ivace oferisca una plaça, la comissió de seguiment contactarà per telèfon o per correu electrònic amb la persona que corresponga segons l'ordre de prelació de la borsa, perquè es pronuncie sobre el lloc oferit. En cas de mostrar interés aportarà per a la seua revisió els documents que acrediten els mèrits de l'auto barem presentat al seu moment. En el cas de no coincidir la puntuació que consta en el formulari amb la que se li ha atorgat després de la revisió, i prèvia audiència de la persona interessada - es concedirà un termini de 5 dies hàbils perquè formule al·legacions - es modificarà l'ordre que ocupava en la borsa, passant la persona interessada a ocupar un nou lloc en el llistat.
D'esta manera, l'ordre de cada borsa estarà en contínua revisió i ordenació, d'acord amb les possibles comprovacions dels auto barems realitzades per la comissió de selecció d'IVACE.
El funcionament de les borses es regirà pel que s'establix en el Capítol VI (Normes de Funcionament de les Borses - Arts. 13 al 19) de l'ORDRE 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat. (DOGV 8343 de 20.07.2018)
(*) Criteris de desempat.
Publicitat
Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emeses per la comissió de seguiment, es publicaran en esta pàgina web.
Per a qualsevol qüestió relacionada amb les bosses, utilitzen el següent correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
L'àmbit territorial de les borses resultants correspondrà a les ciutats d'Alacant, Castelló i València.
En l'apartat 'Documents' a la dreta d'esta pàgina s'ha publicat la relació de persones que conformen la borsa, per ordre de puntuació.
Constitució de la borsa d'ocupació
Cada borsa es constituïx segons l'ordre de la puntuació declarada per cada persona en el tràmit d'auto baremació.
En l'apartat ‘Documents’ a la dreta d'esta pàgina, es publicarà la llista de la borsa resultant de la puntuació obtinguda dels auto barems, sense revisar. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades. (*) Criteris de desempat
Crida
Quan Ivace oferisca una plaça, la comissió de seguiment contactarà per telèfon o per correu electrònic amb la persona que corresponga segons l'ordre de prelació de la borsa, perquè es pronuncie sobre el lloc oferit. En cas de mostrar interés aportarà per a la seua revisió els documents que acrediten els mèrits de l'auto barem presentat al seu moment. En el cas de no coincidir la puntuació que consta en el formulari amb la que se li ha atorgat després de la revisió, i prèvia audiència de la persona interessada - es concedirà un termini de 5 dies hàbils perquè formule al·legacions - es modificarà l'ordre que ocupava en la borsa, passant la persona interessada a ocupar un nou lloc en el llistat.
D'esta manera, l'ordre de cada borsa estarà en contínua revisió i ordenació, d'acord amb les possibles comprovacions dels auto barems realitzades per la comissió de selecció d'IVACE.
El funcionament de les borses es regirà pel que s'establix en el Capítol VI (Normes de Funcionament de les Borses - Arts. 13 al 19) de l'ORDRE 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat. (DOGV 8343 de 20.07.2018)
(*) Criteris de desempat.
Publicitat
Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emeses per la comissió de seguiment, es publicaran en esta pàgina web.
Per a qualsevol qüestió relacionada amb les bosses, utilitzen el següent correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
L'àmbit territorial de les borses resultants correspondrà a les ciutats d'Alacant, Castelló i València.
En l'apartat 'Documents' a la dreta d'esta pàgina s'ha publicat la relació de persones que conformen la borsa, per ordre de puntuació.
Constitució de la borsa d'ocupació
Cada borsa es constituïx segons l'ordre de la puntuació declarada per cada persona en el tràmit d'auto baremació.
En l'apartat ‘Documents’ a la dreta d'esta pàgina, es publicarà la llista de la borsa resultant de la puntuació obtinguda dels auto barems, sense revisar. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades. (*) Criteris de desempat
Crida
Quan Ivace oferisca una plaça, la comissió de seguiment contactarà per telèfon o per correu electrònic amb la persona que corresponga segons l'ordre de prelació de la borsa, perquè es pronuncie sobre el lloc oferit. En cas de mostrar interés aportarà per a la seua revisió els documents que acrediten els mèrits de l'auto barem presentat al seu moment. En el cas de no coincidir la puntuació que consta en el formulari amb la que se li ha atorgat després de la revisió, i prèvia audiència de la persona interessada - es concedirà un termini de 5 dies hàbils perquè formule al·legacions - es modificarà l'ordre que ocupava en la borsa, passant la persona interessada a ocupar un nou lloc en el llistat.
D'esta manera, l'ordre de cada borsa estarà en contínua revisió i ordenació, d'acord amb les possibles comprovacions dels auto barems realitzades per la comissió de selecció d'IVACE.
El funcionament de les borses es regirà pel que s'establix en el Capítol VI (Normes de Funcionament de les Borses - Arts. 13 al 19) de l'ORDRE 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat. (DOGV 8343 de 20.07.2018)
(*) Criteris de desempat.
Publicitat
Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emeses per la comissió de seguiment, es publicaran en esta pàgina web.
Per a qualsevol qüestió relacionada amb les bosses, utilitzen el següent correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
L'àmbit territorial de les borses resultants correspondrà a les ciutats d'Alacant, Castelló i València.
En l'apartat 'Documents' a la dreta d'esta pàgina s'ha publicat la relació de persones que conformen la borsa, per ordre de puntuació.
Constitució de la borsa d'ocupació
Cada borsa es constituïx segons l'ordre de la puntuació declarada per cada persona en el tràmit d'auto baremació.
En l'apartat ‘Documents’ a la dreta d'esta pàgina, es publicarà la llista de la borsa resultant de la puntuació obtinguda dels auto barems, sense revisar. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades. (*) Criteris de desempat
Crida
Quan Ivace oferisca una plaça, la comissió de seguiment contactarà per telèfon o per correu electrònic amb la persona que corresponga segons l'ordre de prelació de la borsa, perquè es pronuncie sobre el lloc oferit. En cas de mostrar interés aportarà per a la seua revisió els documents que acrediten els mèrits de l'auto barem presentat al seu moment. En el cas de no coincidir la puntuació que consta en el formulari amb la que se li ha atorgat després de la revisió, i prèvia audiència de la persona interessada - es concedirà un termini de 5 dies hàbils perquè formule al·legacions - es modificarà l'ordre que ocupava en la borsa, passant la persona interessada a ocupar un nou lloc en el llistat.
D'esta manera, l'ordre de cada borsa estarà en contínua revisió i ordenació, d'acord amb les possibles comprovacions dels auto barems realitzades per la comissió de selecció d'IVACE.
El funcionament de les borses es regirà pel que s'establix en el Capítol VI (Normes de Funcionament de les Borses - Arts. 13 al 19) de l'ORDRE 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat. (DOGV 8343 de 20.07.2018)
(*) Criteris de desempat.
Publicitat
Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emeses per la comissió de seguiment, es publicaran en esta pàgina web.
Per a qualsevol qüestió relacionada amb les bosses, utilitzen el següent correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
© 2020, Generalitat
Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Institut Valencià de Competitivitat i Innovació